Moč vsakodnevne rutine – Kako vzpostaviti svojo rutino

Moč rutine

Rutine in navade gredo z roko v roki skupaj in nam olajšajo prebijanje skozi vsakodnevne napore s katerimi se srečujemo v našem življenju. Navade so dejanja, ki jih počnemo pogosto, medtem ko rutino sestavljajo dejanja, ki si sledijo v določenem zaporedju. Pri sestavljanju našega vsakodnevnega načrta pogosto beležimo seznam opravil, ki so v resnici del naše vsakdanje rutine. In držanje vsakodnevnih rutin se kaj kmalu spremeni v našo navado.

Moč rutine

Kako nam lahko rutine pomagajo pri organizaciji našega življenja in prebijanju skozi posamezne dni?

  • Načrtovane in začete stvari raje dokončamo.

    Ko imamo sestavljeno posamezno rutino, seznam opravil, potem imamo načrt kako se bomo prebili čez načrtovano opravilo. Vemo kako opraviti z določeno obveznostjo in vemo, da ko bomo pri tem uspešni, bomo zadovoljni tudi s seboj. Torej, ko z nečim začnemo si bomo želeli, da nalogo uspešno opravimo, kar bo prineslo osebno zadovoljstvo. Načrtovanih stvari se tudi lažje lotimo, delo opravimo bolj sproščeno.

  • Načrtovanje prinaša manj stresa. 

    Kot smo že omenili – ko imamo neko stvar določeno, načrtovano, bodo naši možgani to sprejeli in z načrtovanim opravilom se bomo lažje spopadli. Ne bo nas presenetilo, manj bo prisotnega stresa in pritiska, da moramo stvar narediti, slediti moramo le svojemu načrtu. Možgani podzavestno radi sledijo določeni rutini.

  • Več časa bomo imeli za sprostitev. 

    Ko opravljamo neko rutino, postane to opravljanje obveznosti avtomatsko in posledično vedno bolj učinkovito. Torej, ko rutina postane naša navada, naša produktivnost postane učinkovitejša in vse hitreje se bomo spopadli z načrtovanimi dejanji in jih tudi hitreje zaključili. Ko se z nečim spoznamo, osvojimo, delo s to obveznostjo postane rutinirano in hitreje prispemo do našega cilja. To pomeni, da bomo delo opravili hitreje, posledično pa bo ostalo več časa za sprostitev.

  • Bodi sam svoj šef! 

    Ko imamo sestavljeno neko rutino, sami določimo dni, ko se bomo določenega opravila lotili in ga tudi dokončali. Sami določamo kaj bomo načrtovali in kdaj. S tem se bomo tudi izognili odlašanju saj bomo imeli načrtovano kdaj in kako se lotiti določene obveznosti.

  • Zadovoljstvo. 

    Ko bomo uspešno vpeljali neko rutino in bo ta začela kazati prve znake uspešnosti, bomo začutili tudi svojo osebno zadoščanje. Z vsako kljukico, ki jo boste zabeležili zraven opravljenega dejanja, boste vedno bolj zadovoljni in tudi prebijanje čez dan bo veliko lažje. Ko odkljukate vsa načrtovana opravila za posamezen dan je čas, da se za to tudi nagradite! Privoščite si nekaj kar vas razveseli in zadovolji.

  • Uspeh. 

    Najpomembnejši in najbolj pričakovan izid vsakodnevne rutine je uspeh. Z načrtovanjem lahko dosežemo vse kar si želimo. Sestavite svoj seznam opravil in ciljev, ki jih želite doseči v tem letu. Opravila in cilje razdelite glede na prioriteto in jih vključite v svojo dnevno rutino. Če smo natančnejši, še bolje, dnevno rutino zgradite okoli svojega načrtovanega cilja in tako boste lažje in z manj odpora dosegli svoje cilje. Načrtujte v skladu s svojimi življenjskimi cilji. Z majhnimi vsakodnevnimi koraki jih boste prej ko slej tudi dosegli. To je moč rutine!

Koraki za ustvarjanje rutine

  1. Kaj je namen in cilj naše rutine? Najprej razmislite zakaj si sploh želite ustvariti določeno rutino? Kakšen je njen namen in kakšen izid si želite? Tipov rutin je veliko, poznamo dnevne rutine, večerne, nočne, delovne, telovadne rutine, rutine učenja ipd.

  2. Sedaj vse svoje namene zabeležite na papir. Kako bo vaša rutina prispevala k uspešnejšemu opravljanju nalog, izboljšanju vašega zdravja, izboljšanju spanca, … ? Vse zabeležite! Med temi beležkami lahko najdete tudi smernice za nadaljnja dejanja, ki bodo pomagala k uspešni rutini. Če je vaš namen postati produktivnejša oseba ne spreglejte objav iz zbirke Postanite jutranja oseba v petih delih.

  3. Sestavite seznam opravil, ki jih želite vključiti v načrtovano rutino in vam bodo pomagale doseči vaš cilj. Opravila si razdelite na manjša dejanja, ki jih boste lažje opravili, kot neko zahtevno, kompleksno opravilo. Kompleksnejše kot je načrtovano dejanje, večja je možnost za neuspeh oziroma nedokončanje v določenem dnevu. Postopni manjši koraki vas bodo pripeljali do končnega cilja in to brez možnosti za neuspeh!

  4. Kdaj želite opraviti načrtovane obveznosti? Razmislite, kdaj boste imeli dovolj časa, da se boste lotili načrtovane naloge. V mislih imejte, da se boste lažje privadili ponavljajočega se dejanja, če ga boste načrtovali vsak dan ob približno istem času.

  5. Pri načrtovanju svojega dne v planerju ne pozabiti vključiti svoje rutine oziroma jo lahko načrtujete tudi kot najbolj prioritetno.

  6. Opravljajte svojo rutino vsakodnevno (oziroma določene dni, ko želite svoj čas nameniti doseganju svojih ciljev) dokler ne postane vsakodnevna navada. Človeško telo in možgani potrebujejo le 21 dni, da neko ponavljajočo se rutino pretvorijo in prepoznajo za navado. Ko bo rutina postala navada bo pot proti cilju veliko lažja. Spremljajte svoj napredek in beležite kaj bi lahko spremenili ali obdržali, da bo vaš cilj dosežen čimprej.

  7. Bodite prijazni do sebe in ne bodite prestrogi. Če vam iz bilo kakšnega razloga en dan ne uspe dokončati zadanih obveznosti, ni to nobena velika napaka. Še vedno boste lahko dosegli svoje cilje. Ne mislite na neuspeh, saj za nazaj ne morete spremeniti ničesar. Bodite ponosni na to, kar ste dosegli do sedaj in nadaljujte z svojim načrtovanjem in izpolnjevanjem opravil naprej. Naj vas ta neuspeh ne ustavi, strmite k uspehu v prihodnje!

Kako vzpostaviti rutino?

Ko imate pripravljen, načrtovan in zapisan načrt za rutino, je čas, da od idej preidete na dejanja. Kako se boste določene rutine lotili je odvisno od vsakega posameznika.

Najboljši nasvet, ki ga lahko upoštevate je, da začnite z dejanji in se ne ustavljajte dokler ne dosežete načrtovanega cilja. Na začetku bo težko, vendar imejte v mislih, da bo vsak dan napredovanje in opravljanje načrtovanih opravil lažje.

Kljub temu, včasih so naši cilji veliki. In ko imamo zastavljene kompleksne cilje, takrat nam ne bo uspelo doseči končnega cilja v enem samem dnevu. Svojo rutino prilagajajmo svojim zmožnostim, vse dokler ne najdemo neke zlate sredine, kjer bomo načrtovane obveznosti dokončali v določenem dnevu. V svojo rutino na začetku vključimo naprej 2 do 3 opravila, postopoma pa začnite dodajati še ostala opravila dokler ne dosežete svojega zastavljenega cilja.

Rutino in njene sestavne dele prilagajajte svojim zmožnostim. Če vaš cilj sestavlja več obveznosti, te porazdelite po posameznih dnevih. Ne zadajte si preveč nalog za en sam dan, saj vas bo to vodilo samo v neuspeh.

Beležite dejavnosti v planer

V svoj planer lahko vključite strani, kjer boste beležili svojo vsakodnevno rutino. Sledite 3 ključnim korakom:

  1. Zapišite zakaj se lotevate neke rutine in kakšen je cilj, ki ga želite doseči. Naj vam bo ta zapis v motivacijo.
  2. Sestavite seznam opravil, ki sestavljajo vašo rutino.
  3. Spremljajte svoj napredek in ne pozabite na nagrado, ko dosežete vmesne cilje.

Spremljajte dejavnosti z aplikacijami

Na spletu je na voljo veliko mobilnih aplikacij, ki vam omogočajo spremljanje vaših dejavnosti in ustvarjanje rutin. Kar je najbolje – omogočajo vam tudi nastavljanje opomnikov, tako nikoli ne boste pozabili, da morate dokončati načrtovano opravilo. Seznam nekaj takšnih aplikacij lahko najdete v objavi tukaj.


Ustvarjanje rutin ima veliko dobrih lastnosti. Na začetku so lahko takšne rutine zahtevne, vendar bo sledenje načrtovanim opravilom iz dneva v dan lažje. Rutine, ki se sčasoma spremenijo v navade so ključ do našega uspeha in prebijanja iz dneva v dan. V svoj vsakdan vključite obveznosti, ki vam bodo pomagale doseči vaše življenjske cilje. Te obveznosti povežite v rutino in jih vpeljite v vaše vsakdanje navade. In tako boste postopoma lahko dosegli vse vaše želene cilje. Nadaljujte z njimi saj je konstantnost ključ do uspeha na vseh področjih.

Če vas zanima MOČ RUTINE nekoliko podrobneje, potem ne spreglejte knjige The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business, ki je bila več kot 60 tednov na seznamu New York Times Bestseller, ter tudi vključena na mnoge druge sezname najbolj prodajanih knjig!

Preberite tudi

2 komentarja

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja