Pojejte to žabo sedaj ter takoj povečajte svojo produktivnost!

Avtor Brian Tracy je s knjigo “Eat That Frog!” ali po naše “Pojejte to žabo”, želel deliti vse znanje, kako premagati odlašanje in nas naučiti upravljanja z našim časom. Normalno je, da se vedno znova in znova znajdemo utapljajoči se v našem delu, vendar ko se naučimo, kako “pojesti svojo žabo”, bomo začeli delati veliko bolj produktivno. Naj vas naslov ne zavede, ne bo vam treba resnično pojesti žabe, ampak se boste naučili, kako najprej opraviti z najtežjimi, največjimi in najpomembnejšimi nalogami. Ker se mi zdi knjiga zelo dobra kljub svoji preprostosti, z vami danes delim njen povzetek. Prepričana sem, da se boste na koncu odločili prebrati knjigo tudi sami. 

Knjigo EAT THAT FROG! lahko najugodneje najdete tukaj. Brezplačna dostava!

V današnjem hitrem svetu se vedno znova znajdemo v toku opravil in zavedanjem, da imamo premalo časa za vse. Ko želimo ta tok ujeti, nas znova in znova, kot valovi, ujamejo nova opravila in obveznosti. Posledični nikakor ne uspemo dokončati vsega, kar bi morali, toka pa ne ujamemo nikoli. 

Naš uspeh na različnih področjih življenja določa sposobnost izbire najpomembnejše naloge, takojšen začetek dela in dokončanje le te v celoti. Staro reklo pravi:

Če zjutraj najprej poješ živo žabo, veš, da je bila to najbrž najbolj grozna stvar, ki se ti je tisti dan pripetila.

V tem reklu bi našo žabo lahko prepoznali kot našo največjo, najpomembnejšo nalogo. To je tista naloga, katere začetek bomo znova in znova prestavljali, če se je ne bomo lotili takoj. Zavedati se moramo, da je ravno ta naloga tista, ki ima največji pozitivni učinek na naše življenje in rezultate v danem trenutku. Naša produktivnost se poveča takrat, ko začnemo razmišljati o nagradah in koristih, ki nam jih bodo dokončane naloge prinesle. 

95 % našega uspeha je odvisno od naših navad. Navade s ponavljanjem in vajo preidejo v našo podzavest in takrat postane samodejna in preprosta. In ravno ta navada postavljanja prednosti, premagovanja odlašanja in lotevanja se najpomembnejših nalog je pomembna umska in telesna spretnost vsakega produktivnega posameznika. Ko z določeno nalogo opravimo, to v nas vzbudi prijetne občutke, srečo in zmagovalni duh. Uspeh nam daje občutek energije, zanosa in samozavesti. In ravno od teh prijetnih trenutkov lahko razvijemo “odvisnost”. Takrat brez razmišljanja začnemo svoje življenje načrtovati tako, da bomo vse lažje in v celoti opravili še tako zahtevne naloge in projekte, ki so pred nami. 

Vsak uspešni cilj se začne z dobrim načrtom!

Najprej moramo ugotoviti in določiti, kaj sploh želimo doseči na različnih področjih svojega življenja. Bolj kot nam bodo ta dejstva jasna, lažje bomo to dosegli, lažje premagali odlašanje, pojedli svojo žabo in dokončali zadano nalogo. Ravno nejasnost glede našega cilja je tisti razlog, da začnemo odlašati s svojim delom. Natančno opredelite, kaj želite doseči! Svoje želje, cilje določite sami ali se pogovorite, kaj sploh se od vas pričakuje in v kakšnem vrstnem redu. 

“Ena največjih potrat časa je, ko izjemno dobro opravite nekaj, česar vam sploh ne bi bilo treba narediti.”

Brian Tracy

Cilje si vedno zapišite! Le 3 % ljudi si svoje cilje dejansko zapiše na papir in ti ljudje lahko dosežejo od 5 do 10 krat več! Zapisani cilji in zadane naloge moramo podrobneje opredeliti, saj tako postanejo otipljivi in vidnejši. Nenapisane stvari so zgolj želje in fantazije, ki bodo ostale neizpolnjene. 

Ko smo postavili svoje cilje in te opredelili, jim moramo načrtovati za prihodnosti. Vsem nalogam, ciljem in ostalim obveznostim vedno določite rok in dodajte pridih nujnostiČe svojim ciljem in obveznostim ne postavimo roka, nam zapisane stvari ne dajejo občutka pomembnosti. To lahko pripelje do odlašanje in na koncu tudi do nedokončanja zadanih nalog. Svoje cilje vedno razdelite na manjše korake, ki bodo lažje izvedljivi, postopni in vas bodo uspešneje pripeljali do končnega cilja. 

Dneve načrtujte vnaprej 

Sposobnost dobrega načrtovanje pred ukrepanjem je merilo naše učinkovitosti. Boljši, kot bo načrt, ki ga bomo sestavili, lažje bomo premagali odlašanje, pojedli svojo žabo in vztrajali. Vsako minuto, ki jo bomo vložili v načrtovanje svojih opravil, nam lahko pri izvedbi privarčuje do deset minut. Znano je že, da pravilno načrtovanje prepreči, da bi izvedba bila slaba. Preden se spopademo z zadanimi nalogami, vedno napišimo seznam! Če se pojavi novo opravilo ali prejmemo novo nalogo, jo vedno najprej vpišimo v seznam, šele na to se odločimo za izvedbo. S takim načinom načrtovanja se naša produktivnost poveča tudi za 25 %! Najbolje je, da se seznama lotimo zvečer. Na koncu dneva vedno preglejmo, kaj nam je uspelo dokončati in nedokončane naloge prednostno prenesimo na naslednji dan. Šele nato začnite načrtovati naloge in obveznosti naslednjega dne.

Ker so naše obveznosti pogosto vezane na različna področja našega življenja, se bomo večkrat srečali z različnimi seznami opravil. Najprej vedno sestavimo glaven seznam, ki bo sestavljen iz vseh dogodkov, nalog, ciljev in drugih obveznosti. Konec vsakega tedna, tudi meseca, lahko sestavite nov splošen seznam. Šele nato se lotite načrtovanja vsakodnevnih opravil. Vsak dan, ko boste načrtovano opravilo dokončali, jo v seznamu obvezno odkljukajte. To nam daje občutek uspešnosti in zadovoljstva, zato se bomo z nadaljnjimi nalogami lažje spopadli. 

Pravilo 80/20

Še bolj uspešni boste pri izvedbi nalog, če se boste držali pravila 80/20, kot se imenuje Paretovo načelo. Načelo pravi, da so v vsakem seznamu 10 opravil, dve ali eno opravilo, ki so dejansko pomembna za naš uspeh. Pomembno je, da svoj fokus usmerimo v ta pomembna opravila. Ljudje se pogosto zmotno najprej usmerijo v 80 % lažjih nalog, s tistimi najpomembnejšimi 20 % nalog pa odlašajo v nedogled. To lahko opazimo pri ljudeh, ki pogosto delajo od jutra do večera, a zgleda, da ne naredijo ničesar konkretnega. Jasno je, da do tega prihaja, saj se raje odločijo za lažje naloge. Ko sestavljate svoje sezname opravil, se vedno vprašajte, katere so tiste naloge, ki bi jih lahko uvrstili med 10 ali 20 % nalog, in bi vam prinesle 80 ali 90 % rezultatov. Držite se pravila:

“Uprite se skušnjavi, da bi najprej opravili manj pomembne naloge.”

Ustvarite prioritete in se osredotočite nanje

Zdaj, ko veste, kaj in zakaj želite doseči, se osredotočite, da to storite čimbolj učinkovito. Kako? S prioritetami! 

Najprej pomislite na posledice svojih dejanj. Kaj želite doseči? Če je nekaj pomembno, pomeni, da bo lahko imelo dolgoročne posledice, medtem ko nepomembne stvari, imajo le malo ali nič dolgoročnih posledic. Pred začetkom dela se vedno vprašajte: “Kakšne so možne posledice, če bom stvar naredil oziroma če je ne bom naredil?” Ljudje, ki imajo vizijo svoje prihodnosti, so veliko boljši pri sprejemanju vsakodnevnih odločitev. 

“Naši nameni za prihodnost pogosto določajo in vplivajo na naše delovanje v sedanjosti.”

Brian Tracy

Motivi so tisti, ki nas motivirajo. Če ima naloga velike potencialne pozitivne posledice, naj postane vaša glavna prioriteta. Prav tako na vrh svojega seznama postavite naloge, ki, če se jih ne lotite takoj, lahko prinesejo velike potencialne negativne posledice. 

ABCDE metoda

Metoda ABCDE nam lahko zelo pomaga pri upoštevanju svojih prioritet. Za to metodo potrebujemo seznam opravil, ki jim določimo črke od A do E. Prvo črko A zapišemo tistim opravilom, ki imajo najvišjo prioriteto, in če z njimi ne opravimo pravočasno, nas bodo čakale posledice. Če imate več prioritetnih opravil, jim lahko dopišete tudi številko, npr. A-1, A-2 … Vsa opravila, ki bodo dobila oznako A, so tiste žabe, ki jih moramo pojesti. Tako si obveznosti sledijo prioritetam vse do črke E, ki jo lahko brez slabe vesti preskočite, če zanjo nimate časa.

Za mlade iskalce zaposlitve bi bila prioriteta A, urejanje svojega življenjepisa in iskanje potencialnih delodajalcev. Zberite se izključno za to opravilo, vse dokler z njim ne zaključite. “Motilci” koncentracije lahko vaše delo podaljšajo za dvakrat, hkrati pa bo vaš življenjepis, verjetno poln napak. Prioriteta E pa so tisti posnetki iz snemanja vašega najljubšega filma, ki lahko pridejo na vrsto le takrat, ko opravite vse predhodne obveznosti. 

Dokončanje nalog s prioriteto A je glavni ključ za doseg vaših zastavljenih ciljev. Ne ustavite se, dokler vaše delo ni dokončano! Usmerite vso svojo voljo v dosego svojih glavnih ciljev. 

Pot do uspeha je povezana z raziskovanjem samega sebe

Biti produktiven ne pomeni samo sposobnost dobrega načrtovanja vseh vaših obveznosti. Produktivnost je stalen proces učenja. Skozi proces se vedno znova in znova učimo najučinkovitejših načinov za izvajanje naših začrtanih opravil in ciljev. Zato se moramo vse skozi tudi sami prilagajati. In obstaja kar nekaj načinov, da to dosežemo.

Najprej moramo pripraviti primerno delovno okolje. Najdite svoj kotiček, kjer boste lahko v miru razmišljali in bili to kar ste. Nato poskrbite, da bo vaše delovno okolje čisto. Uredite ga tako, da se boste v njem najbolje počutili, vas bo privlačilo in vas spodbujalo k delu. Tisti ljudje, ki se izkažejo za resnično produktivne si najprej vzamejo čas za ureditev svojega prostora. Čist in urejen delovni prostor človeka spodbudi k začetku in pripomore k temu, da pri delu tudi vztraja. 

Ko si uredite prostor, poskrbite, da imate pripravljeno vse, kar potrebujete za dokončanje zadanih nalog. Zberite vse potrebne “sestavine” in jih razporedite tako, da vam bodo pri roki, ko jih boste potrebovali. Ne morete začeti kuhati, če nimate pripravljenih vseh sestavin. 

Eden pomembnih ključev poznavanja samega sebe je razumevanje osebnih veščin. Vsak izmed nas ima posebne talente in sposobnosti, ki nas naredijo edinstvene. Najdite svoje in njihov potencial maksimirajte do konca. Vaše posebne veščine so lahko nekaj, kar vas bo naredilo vrednejše od drugih. Lahko obvladate veliko tujih jezikov, ste dobri pri sodelovanju z drugimi ljudmi, ali pa se uspešno spopadate z delom tudi pod pritiskom. Najdite svoje posebne veščine tako, da se vprašate: “Kaj lahko sam opravim zlahka, drugi pa težko? Kaj je najbolj pripomoglo k mojemu uspehu v preteklosti?”

Ne pozabite, nikoli se ne nehajte izboljševati! Vedno lahko postanete še uspešnejši v tem kar počnete. Nikoli se ne nehajte učiti. Redno nadgrajujte svoje znanje, tako boste preprečili, da bo postalo pozabljeno. Bolj kot se učite in več kot veste, bolj samozavestni in motivirani boste, na vašem področju pa vam bo uspelo opraviti še več. 

Nepretrgano učenje je najmanj, kar morate početi, če želite kjerkoli uspeti.

Brian Tracy  

Ostanite optimistični in disciplinirani 

Brez discipline in treninga bomo redko uspešni. Telo je motor našega uspeha in stroj vedno dela najboljše, če je dobro vzdrževan. Zato vedno poskrbite najprej zase. Ko smo telesno in mentalno polni energije bomo delali veliko učinkovitejše. Vendar pazimo, da se ne izčrpamo. Vedno imejte v mislih, da naša produktivnost začne upadati po 8 urah neprekinjenega dela. Človeško telo začne pešati kot stroj, ki deluje predolgo. Zato vedno skrbite za svoj počitek. Ko smo dobro spočiti, smo veliko produktivnejši, zato ne pozabimo, da je 8 urni spanec na noč nujno zlo. Pomembno je tudi, da ugotovimo, v katerem delu dneva smo najbolj produktivni. Večina ljudi najbolje dela zjutraj, po osvežujočem nočnem spancu. Vprašajte se, kdaj se sami najbolj počutite ustvarjalni in produktivni. 

Nazadnje se morate naučiti tudi motivirati same sebe. Misli lahko imajo velik vpliv na vaša čustva in kot take postanejo vaš največji podpornik. Dejansko je kar 95% naših čustev odvisnih od tega, kako se pogovarjamo sami s seboj. Vaše misli ustvarijo vaše realnost, zato vedno stremite k optimizmu. Poskušajte najti nekaj dobrega v vsaki situaciji, naučite se lekcije iz svojih neuspehov in poiščite rešitve za vsak problem. 

Pozitivne misli nam dajejo moč in nas motivirajo ter skrbijo za našo vztrajnost. Zato se redno spomnite na to, kako dobri ste. Ne glede na to, če na začetku tega ne čutite, boste to začutili kmalu. Posledično bo vam dobro mnenje o sebi pomagalo, da boste opravili še s tako težkimi nalogami. 

Ena izmed najučinkovitejših tehnik izboljšanja osebne učinkovitosti je ustvarjalno odlašanje. To pomeni, da lahko vedno samo izbirate katere obveznosti boste odložili ali preskočili. Večina ljudi prelaga svoje najpomembnejše obveznosti. Učinkoviti ljudje pa znajo odložiti manj pomembne stvari, kot je gledanje televizije. Dejansko sestavijo sezname opravil, vendar v nasprotnem pomenu prioritet. To so stvari, ki jih lahko dokončamo kasneje ali pa jih sploh ne, in kot take nimajo vpliva na naše življenje. 

Ugotovite kaj vas zadržuje in to premagajte

Načrtovanje uspeha je seveda lažj, kot samo doseganje. Skozi svojo pot do končnega cilja se boste morali spopasti s številnimi preprekami, ki jih niste predvidevali. Kako lahko preskočite vse te nenapovedane ovire?

Prvo morate ugotoviti, kaj sploh vas zadržuje nazaj in preprečuje, da bi dosegli svoje cilje. Omejujejo vas lahko številni dejavniki, kot so drugi ljudje, osebne slabosti ali pomanjkanje sredstev. Dejansko vas lahko nazaj drži skoraj vse, če le to dopuščate sami. Ampak bodite previdni. Vedno je najlažje obtoževati zunanje dejavnike za vaš neuspeh. Ko stvari postanejo težke se ljudje pogosto jezijo na svoje službe ali družino, saj mislijo, da je ravno to vir težav. Zato ne spreglejte tudi svojih notranjih dejavnikov, ki vas lahko dejansko omejujejo. Na začetku je lahko pomanjkanje izkušenj, sposobnosti ali veščin tisto, kar vam preprečuje dosego ciljev.

Najlažje je določiti omejujoče dejavnike, za katere nismo odgovorni sami, vendar najmočnejša sila, ki nas zadržujejo so v resnici notranji dejavniki. Na tej točki ni nič narobe, če se počutite premagani, ko pomislite na vse, kar morate popraviti, da se boste izboljšali. Zato se osredotočite le na eno nalogo naenkrat. Tako boste postopoma napredovali. Najprej odkljukajte prvo zadano nalogo, šele na to se lotite naslednje. 

Razmišljajte o tem napredovanju skozi zastavljene naloge kot o telovadbi v fitnesu. Ne morete kar začeti z dvigovanjem 100 kg uteži. Vendar, če boste vsak dan delali na tem in napredovali po korakih, boste postali vse močnejši, dokler ne boste dosegli zastavljenega cilja. Svojo lestvico postavite visoko. Ne čakajte, da vas bodo drugi potisnili proti temu, kar želite doseči. Bodite svoj osebni vir motivacije. Uporabite naslednji trik – predstavljajte si, da ste ravnokar izvedeli, da jutri odpotujete na počitnice presenečenja. Kaj morate še postoriti preden se odpravite? To so naloge, ki se jih morate lotiti takoj. Naredite iz tega navado in kmalu se boste privadili pojesti tisto najgršo žabo prvo. 

Prevzemite kontrolo nad svojim časom

Poznamo še eno ključno sestavino produktivnosti. Verjetno ste jo že spoznali, če ste se kadar koli znašli v zavedanju, da nimate dovolj časa, da bi opravili z vsemi pomembnimi nalogami. Imenuje se organizacija časa. Na žalost ne morete razdeliti vseh nalog na kratke delčke. Velike naloge po navadi potrebujejo vašo pozornost za dlje časa. Skušajte vedno imeti v mislih načrt svojega dne. Če se težko spopadate s tem, kako učinkovito razporediti svoj čas, začnite načrtovati sestanke sami s seboj. 

Razdelitev dneva v časovne bloke vam lahko pri tem pomaga. V primeru uspešnega prodajalca bi bil del takšne organizacije urnika: “10:00-11:00: Pokliči vse stranke in preveri njihovo zadovoljstvo z izdelkom.” Če ste najproduktivnejši zjutraj, namenite jutranje ure delu, ki ga lahko neodvisno od drugih opravite sami, npr. odgovori na vso epošto. Doma lahko opravite v miru tudi do trikrat več opravil, kot bi jih v hrupni pisarni. 

Ne glede na to, da je planiranje eden glavnih sestavnih delov povečanja produktivnosti, ne čakajte predolgo z začetkom dela. Dejansko lahko v umsko stanje, ki mu pravimo “tok” stopite le, ko ste sposobni nepretrgoma delati z najpomembnejšimi nalogami. Ko preidete v ta tok, se počutite vzneseno, zdelo se vam bo, da vse naloge lahko opravite brez napora in natančno. To stanje vas bo osrečilo in vas napolnilo z energijo. Stanje toka lahko sprožite, če razvijete občutek nujnosti. O nalogi nehajte samo razmišljati, ampak se je dejansko lotite, zdaj in takoj. Sedaj pojejte to žabo in kmalu boste občutili notranji zagon, ki vas bo gnal preko vaših meja. Postavite se na pravo pot, ostanite predani in lažje dosezite vse svoje cilje!

Povzetek …

Ključno sporočilo knjige je:

Premagajte odlašanje z razumevanjem, kdo ste in kaj želite doseči. Soočite se s svojimi omejitvami, načrtujte svoj čas in pojejte to žabo! Ko boste končali svoje najpomembnejše opravilo, se boste naučili ostati na poti do uspeha. 

V knjigi boste spoznali 21 načinov, ki vam bodo pomagali prenehati odlagati stvari, ki jih lahko storite že danes. Odločite se sprejeti ta načela in se jih drite vsak dan, da vam preidejo v navado. Ko boste sprejeli navade osebnega upravljanja, bo vaša prihodnost postala neomejena.

Lotite se dela sedaj in takoj! Pojejte to žabo!

Knjigo EAT THAT FROG! lahko najugodneje najdete tukaj. Brezplačna dostava!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja