9 pogledov, ki bodo spremenili način načrtovanja in uresničevanja ciljev v letu 2018

Ponovno smo pred novoletnimi zaobljubami, ko začnemo z načrtovanjem in uresničevanjem ciljev. Na koncu vsakega leta marsikdo zaviha rokave in se optimistično zazre v Novo leto s postavljanjem svojih ciljev. Kljub temu jih do konca leta uresniči manj kot 10 % ljudi, kar četrtina pa jih obupa nad svojimi cilji že v prvem tednu. 

Definicija norosti je ponavljanje enakih stvari znova in znova in od njih pričakovati različne rezultate. 

Neznani avtor

Na začetku leta 2018 želim z vami deliti nekaj nasvetov, kako načrtovati in uresničiti cilje ter nasvete, ki jih upoštevajo vsi, ki svoje cilje uspešno redno izpolnjujejo. 

naslovna slika uresničevanje ciljev
Free Registration Banner

Spremenite svojo taktiko

Večina ljudi svoje cilje zapiše, ne da bi pri tem razvili tudi načrt, kako jih bodo tudi uresničili. Letos uporabite naslednjih 6 taktik, ki vam bodo pomagale zastaviti realne cilje in razviti sistem za njihovo dejansko uresničitev. 

1. Določite si manjše cilje, ki bodo pripeljali do večjega

Največja napaka, ki jo po navadi storimo pri postavljanju ciljev, je, da merimo previsoko. To sicer ne pomeni, da so prizadevanja in postavljanje celo vzvišenih ciljev slaba stvar, vendar je pomembno, da smo pri tem realni. 

Ali boste odplačali vse dolgove ali postali svetovno znana osebnost v nekaj mesecih? Seveda da verjetno ne. Teh, ki jim uspe čez noč, je resnično malo, lahko bi rekli celo, da uspe čez noč enemu na bilijon ljudi. Vsi ostali so do teh ciljev prišli skozi več let trdega dela. 

Resnični problem ni pri postavljanju vzvišenih ciljev, ampak, da lahko takšni cilji pri nas povzročijo nestrpnost, kar lahko pripelje do občutka, da nismo sposobni ter posledično dosežemo veliko manj. Ne pozabite, da nas bo vsak posamezen korak prej ko slej pripeljal tudi do našega največjega cilja. 

Razmišljajte na to, kot da želite shujšati 50 kilogramov. Seveda je dosti lažje izgubiti 10 kg kot 50. Zato svoj cilj nekoliko prilagodite. Najprej postavite cilj, da želite shujšati 10 kg in ko dosežete tega, postavite naslednji cilj za nadaljnjih 10 kg. 

2. Planirajte prihajajoče dni in tedne preden se začnejo

Taktika, ki je pri meni zelo uspešna, je zelo preprosta. Svoja jutra začnem s prej določenimi cilji in nalogami. Treba je le nekaj minut, preden se odpravimo v posteljo. Takrat si vzamem nekaj časa in načrtujem točno tisto, kar moram postoriti v novem dnevu. Svoje naloge razdelim po prioritetah, za časovno vezana opravila pa si določim tudi čas, do katerega bom nalogo opravila. 

Ko se zbudim, ni nobenega razmišljanja ali spraševanja, kje naj začnem dan. Zastavljeno imam jasno smer in točno vem, kaj morem početi, takoj ko zaženem prenosni računalnik. 

Če to idejo nadgradimo – na grobo lahko sestavimo tudi tedenski seznam ciljev in nalog kdaj in kaj bomo počeli čez teden. Gre za podobni sistem kot pri dnevnem načrtovanju, vendar je tedensko načrtovanje bolj prilagodljivo glede sprememb na dnevni ravni. Gre za bolj grobo skico prihajajočega se tedna, medtem ko so dnevni cilji in obveznosti bolj ali manj “vklesani v kamen”.

3. Ustvarite ritual intenzivnega dela

Če porabite veliko časa za sestanke in različne telefonske klice, se pojavi velika verjetnost, da se bodo vaša pomembnejša opravila začela pomikati v ozadje in ostala celo nedokončana. Četudi pričakujete, da boste na hitro odgovorili na nekaj epoštnih sporočil, imate občutek, da ničesar niste postorili. Vsakič, ko pri svojih opravilih napredujete, začne zvoniti telefon ali zagledate novo epoštno sporočilo. 

Cal Newport ima za to odgovor, ki ga je predstavil v knjigi Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World. V njej vso epošto, klice in stroškovna poročila imenuje “plitko delo”. Stvari, za katere pa potrebujemo spretnosti, in resno pozornost ali osredotočenost pa imenujemo “globoko delo” in bi jih morali prioritizirati. 

Newport pojasnjuje, da nepomembne stvari velikokrat najdejo svoje poti na naš urnik, vendar čas za dejansko delo pogosto ne. V svoj koledar pogosto zapisujemo sestanke, klice in vse druge administrativne dejavnosti, vendar nikoli ne načrtujemo časa za dejansko delo. Newport predlaga, da svoje delo razdelimo na bloke in tako dejansko delo prioritiziramo in ne prelagamo na kasnejši čas. 

Toda pravi trik je, da ko svoj urnik preuredimo in načrtujemo čas za dejansko delo, da tudi začnemo s tem intenzivnim delom. Za to Newport predlaga, da zgradimo svoj ritual “globokega” dela. Če si želite pripraviti kavo, pospraviti delovno mesto ali kaj podobnega, to storimo vsakič, preden se zakopamo v intenzivno delo, saj na ta način pripravimo možgane in svoje misli na delo. 

Ena izmed poti, da dosežemo resnično skoncentriranost in pripravljenost na delo je, da si začrtamo svojo rutino ali ritual, ki bo zgrajen okoli “globokega” dela. Lahko je še tako preprosto kot čiščenje mize ali zaprtje vrat, vendar bo izvajanje rutine vašim možganom sporočilo: “Pripravljen sem na globok in intenziven način dela.” Lahko si zamislite tudi rutino, ki vključuje pripravo kave in 10 minutni sprehod, če bo le to pomagalo pri vaši zbranosti in vam dalo zagon za intenzivno delo. Te male rutine dejansko lahko pomagajo vašemu umu preiti v pravo stanje.

Carl Newport

4. Spremljaje svoj napredek uresničevanja ciljev z dnevnikom

Lov za doseganjem ciljev je težko delo, še posebej kadar težko vidimo aktualni napredek. Eden izmed načinov za boljšo vizualizacijo napredka je, da začnemo s spremljanjem svojih korakov v dnevnih pregledih. 

Skupni imenovalec med vsemi uspešnimi ljudmi je, da mnogi uporabljajo, kar William Arruda iz Forbsa imenuje “delovni dnevnik” in v njem dokumentirajo vse svoje zmage. 

Vsako večer, preden se odpravimo spat preletimo svoj dan, tako zabavne dele, delo, ki smo ga opravili, vse pomembno kar se nam je zgodilo in napredek pri doseganju zastavljenih ciljev. Spremljanje napredka na dnevni ravni nam lahko služi kot motivacija, ki ste jo vedno potrebovali za napredek. 

  • Z zapisovanjem stvari si vodimo nekakšno evidenco, kaj se je z nami dogajalo čez dan. To je še posebej priročno za tiste, ki nimajo ravno dobrega spomina, vendar želijo ohraniti svoje spomine.
  • Pisanje dnevnika nam omogoča, da vidimo, kar smo delali na določen dan v svojem življenju.
  • Z zapisovanjem lahko spremljamo svoj napredek na različnih področjih svojega življenja.
  • Pomaga nam, da uskladimo dnevne naloge z dolgoročnimi vizijami in cilji. 
  • Če smo uspešni in to vidimo zapisano nam daje to motivacijski zagon za nadaljevanje.
  • Dnevnik nam pomaga, da prenesemo rutine v svoje življenje preko različnih vprašanj in opomnikov. 
  • Dnevniki so mesto, kjer bo vedno shranjena naša osebna zgodovina. 

Najbolj osnovna metoda za ustvarjanje osebnega dnevnika je, da se na dnevni bazi vprašamo in zapišemo odgovor na:

  • Kaj sem se naučil danes?
  • Kako lahko naredim jutrišnji dan boljši?

5. Uporabite metodo sponk za papir

Metodo “sponk za papir” je predstavil Trent Dyrsmid. Vsako jutro je na svojo delovno mizo postavil dva kozarca, enega praznega in drugega, v katerem je imel 120 sponk. Za npr. končan klic je prestavil eno sponko iz prvega kozarca v drugega. Svojega dneva ni mogel končati zadovoljen, dokler kozarec, ki je bil na začetku poln, na koncu delovnega dneva ni bil prazen. 

Ta vizualna predstava je konstantni opomnik napredovanja čez dan. Pomaga, da ostanemo na začrtani poti uresničevanja zadanih nalog in služi kot motivacija, da zaključimo s tem, kar smo si zadali. Z vami delim nekaj osnovnih in preprostih primerov uporabe te metode, ki naj služijo kot vodilo priprave za izvajanje vaše metode:

  • Želite narediti 100 sklec na dan? Začnite z 10 sponkami in vsakič, ko čez dan naredite serijo 10 sklec eno sponko prestavite v drug kozarec.
  • Morate vsak dan poslati 25 prodajnih epoštnih sporočil? Začnite s 25 sponkami in za vsak stisk na gumb pošlji, prestavite eno v drug kozarec.
  • Želite spiti 8 kozarcev vode na dan? Začnite z 8 sponkami in posamezno sponko prestavite, ko boste spili kozarec vode.
  • Niste prepričani, da ste svoje zdravilo vzeli trikrat na dan? Pripravite 3 sponke za papir in za vsako tableto eno sponko prestavite. 

6. Ustvarite “prisiljevalno funkcijo”

Namesto da čakate na motivacijo, ki vas bo spodbudila k opravljanju dela, poskusite uporabiti “prisiljevalno funkcijo”. Dan Martell definira to poimenovanje kot “vsaka naloga, dejavnost ali dogodek, ki nas prisili v akcijo in producira rezultat.”

In kako ta metoda deluje? Dan Martell meni, da nas uporaba te metode prisili v dokončanje zadanih nalog. Recimo, v kavarno, kjer je miren kotiček ali v knjižnico, vzemimo s seboj svoj prenosni računalnik, vendar polnilec pustimo doma. To nas bo vzpodbudilo v intenzivno delo naslednje npr. tri ure, dokler računalnik ne ostane brez energije. 

To metodo uporabim ko moram opraviti s številnimi e-poštnimi sporočili, opraviti resno načrtovanje ali izpopolniti funkcije novega izdelka. Nekaj čarobnega je v tej seji 3 urnega prisiljenega intenzivnega dela.

Dan Martell

Spremenite svojo miselnost

Znanstveniki so dokazali, da ima lahko način razmišljanja o ciljih velik vpliv na to, ali nam jih bo uspelo uresničiti ali ne. V nadaljevanju preverite 3 neobičajne metode in se metalno pripravite na leto 2018. 

7. Razmišljajte v smeri takojšnje nagrade

Mnogo ljudi o vadbi razmišlja zgolj kot o sredstvu za doseganje dolgoročnega zdravja. Raziskava dr. Michelle Segar, psihologinje, ki je specializirana za “pomoč ljudem pri sprejemanju in ohranjanju rednih telesnih vadbenih navad”, je pokazala, da takšno zapoznelo zadovoljstvo ni dovolj za motivacijo ljudi, da bi vadili konstantno. 

Ugotovila je, da ko ljudje spremenijo svoj vidik in začnejo na vadbo gledati kot na nekaj, kar jih bo napolnilo z energijo, zmanjšalo stres ali izboljšalo razpoloženje, bodo vadbo začeli prioritizirati. Dr. Segar razlaga:

Ljudje, ki telesno dejavnost prioritizirajo nimajo nujno več časa kot ostali. Raje poskrbijo, da svojo vadbo načrtujejo v svoj dan, saj se zavedajo, da se bo s tem povečala njihova učinkovitost in izboljšala kakovost njihovega vsakdana. Dokazano je bilo, da šolarji, ki izkoristijo odmore za kratko vadbo, ti lažje sledijo učnemu procesu in se tudi lažje učijo.

dr. Michelle Segar

Njena raziskava kaže na to, da se pri razvijanju boljših navad raje osredotočimo na kratkoročne koristi kot na dolgoročno nagrado. 

8. Bodite zagrizeni 

Kaj loči nekatere študente ali delavce od drugih? Verjamete ali ne, v večini primerov to ni spretnost, talent ali IQ, ampak je to zagrizenost, kot pravi Angela Lee Duckworth, psihologinja na Univerzi v Pensilvaniji. 

 

Angela Lee je zapustila svojo službo in začela poučevati matematiko. Kmalu je ugotovila, da so se študentje, ki so bili bolj talentirani ali imeli višji IQ, izkazali slabše kot tisti, ki so bili predani in odločni, da se bodo snov naučili. Zagrizenost definira kot “strast in vztrajnost za dolgoročne cilje”.

Kako torej lahko razvijemo zagrizenost? James Waters, nekdanji vodja mornarice SEAL, je iz svojih izkušenj delil 8 nasvetov za večjo zagrizenost in kako vztrajati z nečim tudi, kadar je to težavno:

  • Namen in pomen.

Lažje je biti vztrajen, kadar je nekaj kar počnemo povezano z nečim osebnega pomena. Brez dobrega razloga, zakaj nekaj počnemo, bomo to nehali početi. Dokazali so, da so bili tisti, ki so imeli bistvene in osebne razloge (“Želim testirati svoje sposobnosti.”) veliko bolj uspešni, kot tisti, katerih razlogi so bili nebistveni (“Želim postati častnik, saj je to vplivni in prestižni položaj.”)

Ko me kandidati vprašajo “Kaj lahko storim, da bodo moje sklece boljše?” ali “Ali me lahko naučite pravilne plavalne tehnike?” je moje prvo vprašanje vedno “Zakaj želiš postati SEAL? Kaj te osebno privlači na tem, da bi postal član?”

  • Naj bo igra.

To je najboljši način, da ohranimo tekmovalno miselnost, in delo dokončamo brez stresa. 

Mnogi ne prepoznajo, da kar počnejo na treningu, je ovrednotenje njihovih sposobnosti obvladovanja stresnih situacij in vztrajanja. To je igra. Če želiš biti član SEAL mornarice, moraš igrati to igro. Moraš se zabavati, a hkrati paziti na večjo sliko. 

  • Bodite samozavestni – vendar realistični. 

Na izzive glejte pošteno, vendar verjemite v svoje zmožnosti za dokončanje le-teh. 

Ko vodiš vod želiš, da so fantje samozavestni glede tega, kar delajo in moraš se zavedeti, da so trenirani za to delo. Vendar nočeš, da so preveč samozavestni, saj takrat začne prihajati do napak.

  • Pripravite se, pripravite se, pripravite se.

Zagrizenost in vztrajnost dosežemo veliko lažje, ko se prepričamo, da smo pripravljeni na dokončanje zadane naloge. 

75 % časa se pripravljamo na akcijo in 25 % časa porabimo za dejanske akcije. Pri vojski moramo pokriti in obvladovati veliko različnih znanj in vsa ta znanja moramo redno vzdrževati in nadgrajevati. 

  • Osredotočite se na izboljšanje.

Vsaka SEAL naloga se je končala z razpravo o tem, kaj je šlo narobe in kaj se lahko za naslednjič izboljša. 

  • Nudite pomoč in prejmite pomoč.

Podpora s strani drugih nam pomaga, da nadaljujemo in uspešno opravimo vse zastavljene cilje, prav tako kot naša podpora to naredi za druge. 

  • Praznujte majhne zmage.

Majhne zmage so velika reč! Vzemite si čas in cenite majhne dobre stvari, ki so se vam zgodile. Ravno te majhne zmage so veliko bolj motivacijske kot, pritisk, da se lahko veselite le, ko boste dobili največjo nagrado na univerzitetni podelitvi. 

  • Najdite način za smejanje.

Vsi se strinjajo – smeh nam lahko pomaga pri obvladovanju stresa in nas vodi naprej. 

9.  Bodite “glagol” 

Bel Pesce je v svojem TED govoru o 5 načinih kako, ubiti svoje sanje delila zanimiv diagram. Ta prikazuje prekrivanje naših sanj in projektov, ki se nikoli ne začnejo. In to prekrivanje je presenetljivo veliko. 

Stvar je v tem, da se pogosto ujamemo v razmišljanje o različnih strategijah ali kako pristopiti do nečesa in tako odložimo začetek dejanskega uresničevanja za tedne, mesece ali celo leta. Kot pravi Austin Kleon:

Veliko ljudi želi biti samostalnik brez glagola. Želijo službene nazive brez dela. Pustite stvari, katere želite biti (samostalnik) in se osredotočite na dejansko delo, ki ga morate opraviti (glagol). Glagol vas bo pripeljal veliko dlje kot, če želite biti samo samostalnik. 

Austin Kleon

Nehajte skrbeti, kaj vse bi lahko šlo narobe ali kako opraviti vse prav, preden začnete z delom. Nehajte fantazirati o končnem rezultatu. Edini pravi način za doseganje ciljev, da začnete z akcijo. Začnite sedaj!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja