6 nasvetov za pripravo dobre večerne rutine – postani jutranja oseba 1.del

Večerna rutina

Moja jutranja rutina je bila do sedaj… Ja je ni bilo 🙂 Ko budilka zazvoni še 10x stisnem dremež, sledi počasno premikanje iz spalnice do dnevne sobe. In naenkrat bum, po mislih se začne pretakat 1000 in 1 stvar, ki jo morem narediti in vem, da je ne bom uspela. In že zjutraj vem, da bo težak dan. No ker se je to moralo spremeniti, postati morem bolj produktivna, sem si zadala cilj, da splaniram svojo jutranjo rutino in se je začnem držati.

Torej če se želim spremeniti morem pripraviti akcijski načrt za svoja jutra. Saj veste kako gre… Po jutru se dan pozna. Čim bolj produktivna jutra ti dajo energijo in zagon za še bolj produktiven dan. Z vami želim deliti nekaj nasvetov kako bi naj izgledala produktivna jutra in da se bo dan začel na najboljši možni način.

Vsakdo ima svojo jutranjo rutino, bodisi dobro, bodisi slabo. Kot ste lahko razbrali iz uvoda veste kam spada moja. Kako začneš svoj dan lahko dramatično vpliva na tvoje življenje. Z pravilno jutranjo rutino lahko postaneš bolj produktivna, srečnejša, izboljšaš svoje zdravje in nasplošno postaneš boljša verzija sebe.


Stebri jutranje rutine

Prelahko bi bilo če bi dejali, da je jutranja rutina sestavljena samo iz jutra. Dobro jutranjo rutino sestavljajo (lahko jih imenujemo) stebri, ki se med seboj povezujejo in dopolnjujejo. Ti “stebri” so večerna rutina, kvaliteten spanec, produktivno bujenje in jutranja rutina. Ko rečeno se vsi med seboj povezujejo. Če je tvoj spanec slab, bo bujenje težje kar pa bo posledično vplivalo na jutranjo rutino in ves dan.

Večerna rutina

Ustvarjanje večerne rutine ti bo omogočilo miren spanec in tudi jutra bodo bolj umirjena. Ne potrebuješ zakomplicirane večerne rutine, ustvari nekaj kar bo ugajalo tebi. Z vami bi rada delila nekaj nasvetov, ki se dobro obnesejo pri sestavljanju dobre rutine in bodo pomagali, da bodo jutra boljša.

1. Vzemite si čas za toplo kopel ali tuš

Ko se sproščaš v mehurčkasti in dišeči kopeli bo topla voda poskrbela za dvig telesne temperature. Ko zaključiš z kopanjem se bo začela telesna temperatura postopoma nižati, kar bo vplivalo na sproščenost telesa in duha.

2. Poskrbi za večerno osvetlitev

Svetle luči preko stimulacije vplivajo na dele možganov, ki kontrolirajo hormone, telesno temperaturo in funkcije telesa, zato te lahko neprimerna svetloba namesto pomirjanja, zbudi. Sem spadajo tudi vsi ekrani, kot sta telefon in televizija. Uro pred spanjem se zato skušaj izogibati vsej elektroniki. Ti oddajajo tudi modro svetlobo, ki negativno vpliva na sproščenost in zaspanost. Če že ne moreš brez svojega telefona v postelji uporabi aplikacije, ki ti omogočajo nastavitev nočnega zaslona. Za osvetlitev spalnice uporabljaj tople barve z odtenki rdeče in rumene. Torej takšne, ki simulirajo sončni zahod.

3. Beri in piši

Namesto telefona ali televizije se raje odloči za dobro knjigo ali svojo najljubšo revijo. Izberi si takšne teme, ki te zabavajo in te zanimajo. Lahke teme te bodo odklopile za nekaj časa in tako se boš lažje sprostila. Poleg branja pa pri zmanjševanju stresa pomaga tudi pisanje dnevnika. Beležite kako ste preživeli dan in cilje, ki ste jih dosegli ta dan. Lepo je če zvečer zaključiš dan z nečim, kar je pozitivno vplivalo na tvoje življenje.

4. Meditiraj in poslušaj sproščujočo glasbo

Spočij svoje misli in se sprosti. Na spletu je veliko aplikacij, ki ti bodo pomagale skozi začetke in osnove meditiranja. Razišči vse in se nauči odtrgati čas zase in se sprostiti tudi na tak način. Ne pozabi na sproščujočo glasbo in na pravilno dihanje. S poslušanjem sproščujoče glasbe boš iz svojih misli odgnala vse dogodke, ki so se zgodili čez dan, kar ti bo pomagalo pri sprostitvi in pripravi na dober nočni spanec.

5. Pripravi se za novo jutro

Vsako večer si pred spanjem pripravi svojo listo stvari, ki jih moreš opraviti naslednji dan ali si zastavi nekakšne cilje. Tudi to naj postane navada, saj bodo jutra veliko lažja če boš vedela, da imaš zapisano kaj te čaka. Pripraviš si lahko tudi oblačila za naslednji dan, da ne boš zjutraj izgubljala časa z iskanjem primerne majice, kavbojk,…. in boš posledično takoj pripravljena na nov dan. No tule sicer pri meni manjka pitje kavice v mojem mehkem pajacu, zato se ponavadi oblečem pred odhodom 🙂 Če nosiš s seboj malico si lahko tudi to pripraviš en večer prej. Pomisli na vse kar ti bo pomagalo pri bolj umirjenem jutru in pripravi vse kar lahko pripraviš za jutro že večer poprej. To ti bo pomagalo zmanjšati jutranji stres, hkrati pa boš ta čas zjutraj lahko porabila za kaj koristnejšega.

6. Večerna rutina naj bo zabavna

Ni potrebe, da bi se vsak večer držali enake rutine. Pomembno je le, da nekakšna rutina sploh je in da je ta dobra. Vsaki dan lahko mešaš med seboj različne aktivnosti, ki jih počneš že sedaj in te sproščajo ali pa dodaš kakšno novo. Glavno je, da se z večerno rutino počutiš bolje.


Z vami bi rada delila svojo stran, ki sem jo dodala v planerček in zajema spremljanje večerne rutine. V njega beležim uro ko začnem z določeno stvarjo, kot je umivanje, zajtrk, meditacija,… in označim ali mi je uspelo to postoriti v celoti oziroma ali sem uspela narediti to kar sem načrtovala v razdelku večerna rutina za ves teden na koncu strani. V oblaček Beleži zapišem hitre misli, kaj morem narediti, ideje za blog itd. V oblaček Motivacijsko sporočilo pa zapišem kakšno motivacijo za ta dan. Na koncu zabeležim splošne večerne rutine in označim katere dneve bom to postorila. Tako si nekako planiram za ves teden posamezno rutino.

Z vami danes delim planerček v velikosti A4 v modrirozazeleni in oranžni barvi.


Upam, da ste v prvem delu objav Kako postati jutranja oseba našli kakšen nasvet tudi zase. Ali imate sami kakšno specifično večerno rutino, ki vam pomaga umiriti telo in duha? Razmislite kaj pomeni za vas večerna rutina in jo poskušajte izboljšati ali nadgraditi. Delite svoje rutine z menoj v komentarjih ali na socialnih omrežjih.

Se tipkamo 🙂

Preberite tudi